donderdag 16 augustus 2012

C&O canal

Het C&O canal loopt parallel met de Potomac doorheen Georgetown.
Het Watergate schandaal is genaamd naar de eerste watergate (sluis) van het C&O canal die zich rechtover de gebouwen bevindt. (Leuk weetje, he.)
De bouw heeft veel mensenlevens gekocht en het kanaal is in feite nooit zeer productief geweest.

Hoe weet ik dat?
Ik heb een gratis rondleiding gekregen van een ranger.
Zeer interessant.
Nu weet ik weer een beetje meer over de geschiedenis van Washington.


Een vroeger toeristische attractie, en in feite diegene die ik wou doen, was deze boot.
Getrokken door muilezels. Zoals "in den tijd".
Maar deze boot is al heel oud (ik weet niet meer hoe oud) en is dus rot.
Langs een kant is dat misschien maar goed ook, want ocharme die ezeltjes.
Maar langs de andere kant was het ook slecht nieuws want nu moest ik die afstand zelf afleggen.
En in zo een weer is dat geen lachertje.
Maar het was leerrijk.



 The House of Sweden en tegelijk de Zweedse ambassade.



Tijdens de bouw van het kanaal was er blijkbaar een verliefde Italiaan!
Wie zou die PA.. zijn? Patricia? Paula?



Georgetown is niet beschaamd voor zijn verleden.
Integendeel: architecten van vandaag faken zelfs het industriƫle karakter van deze buurt door er een enorme schouw bij te zetten.
Ooit waren deze kleine huisjes voor arme werkmensen en nu zijn de huizen hier quasi onbetaalbaar geworden.
Ooit werd wandelen langs het C&O canal ten zeerste afgeraden (want dat ruig mannenvolk, mevrouw!) en nu is het een van de mooist wandelroutes in Washington.

Het is een van mijn favoriete buurten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten