donderdag 16 februari 2012

Opleidingen en hobby's

Het au pair-programma is een educatief programma.
Ik heb het privilege dat mijn gastgezin mij toestaat enkele vakken te volgen.
Het is te zeggen zes credits.
1 credit staat gelijk aan 10 uur en naargelang de instelling is 1 credit rond de 120 dollar.
De organisatie bepaalt welke instellingen daarvoor in aanmerking komen.
Ik moet dan ook nog eens rekening houden dat mijn vrije dagen zaterdag en zondag zijn.
Gelukkig biedt Washington veel mogelijkheden.
Waaronder:


Maar ja, kiezen is verliezen.
Dus vraag ik even om jullie mening.
Kunnen jullie even jullie top twee doorgeven?

Ik overweeg volgende vakken:

Russian (op een zo hoog mogelijk niveau)
IT- essentials
Photography
Speaking in public
Economics
Business management and administration
Interpreter education
Travel/tourism
Marketing



Ik probeer een interessante balans te vinden tussen wat goed zou zijn voor de toekomst en wat mij interesseert. Zo zou economie studeren zeker niet slecht zijn, maar dat interesseert me echt geen ballen.
Ik zit gewoon met eerdere gesprekken in mijn hoofd waar interimkantoren me min of meer hebben duidelijk gemaakt dat een job vinden met mijn diploma (en wens om iets met mijn talen te doen) en mijn gebrek aan ervaring geen gemakkelijke opgave zal zijn. En daar wil ik dus aan sleutelen.
Of hebben jullie een ander idee? Zo van: Evy, dat is echt iets voor u!
Alle suggesties zijn welkom!

Daarnaast ga ik ook eens rondvragen om vrijwilligerswerk te doen. Ik woon dichtbij Mount Vernon (zoek dat maar eens op!) en ze hebben daar paarden. En ja, ik vind paardjes tof. Dus ik zou het niet erg vinden om daar af en toe eens te helpen. En misschien kan ik dan ook rijlessen volgen want dat is iets dat ik in feite al lang wil.

In Alexandria zelf is er een breiclub en dat wekt mijn interesse ook op.

Op de oriƫntatie werd er veel gesproken over hoe belangrijk het is om buiten te komen. Ik ga het hier niet halen als ik geen vrienden heb of als ik niks heb om in het weekend naar uit te kijken.

Ik houd daarnaast ook nog deze blog bij, kijk af en toe naar een film, brei, wandel en ontdek de stad en regio zoveel mogelijk. Aan de hand van dit boek:



Nog ideetjes?


PS: ik weet niet hoe ik die foto's recht kan zetten.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten