zondag 12 februari 2012

Zondag rustdag?

Mijn vrije dagen zijn zaterdag en zondag.
En ik wil zowel voldoende uitrusten als dingen meemaken.
Ik had een rustige voormiddag en ging op expeditie in de namiddag.
Op weg naar Capitol hill!

Dit uitstapje begon aan de metrohalte Pentagon.
M., de vader des huizes, werkt in het Pentagon. Een hoge pief als het ware.
Ik mocht geen foto's nemen en ze menen dat blijkbaar toch wel serieus want M. had al eens gezien dat ze iemands camera hadden afgenomen. Dat wou ik niet, dus, helaas, geen bewijzen.
Het gebouw is toch maar saai hoor, maar wel gigantisch. 23000 mensen werken er en ze zijn daar behoorlijk goed op voorzien. En dan bedoel ik niet alleen de vele parkeermogelijkheden, maar ze hebben ook hun eigen kapper, pharmacy, cvs en schoenenmaker.
Ooit gaat M. me eens een rondleiding geven in het Pentagon. Très cool, quoi.



Ik had hetzelfde gevoel als wanneer ik het Rode Plein voor het eerst zag. Het besef van waaah ik ben hier. En ziet hoe schoon het is!





Het ziet er redelijk schoon weer uit, maar laat mij u zeggen dat het gadsamme koud was. Brr!


Overal waterfonteintjes. Deze waren afgesloten. Omdat het winter is, vermoed ik.


Een kleine botanische tuin rond het gebouw.


Een gigantische baan in midden van Washington. Zes rijvakken.


Een klok voor Union Station. Een station, mocht u het nog niet door hebben.


De lunch dat ik daar gehad heb. Let op de hoeveelheid ijs. En de gore frieten. Zelfs met een gezonde portie ketchup waren ze niet te vreten.




Op de terugweg compleet verloren geraakt in een station. Echt een duidelijk systeem is dat toch niet, zulle.


Ik heb het gevraagd aan M. en het is helaas geen Amerikaans ritueel, maar je komt het zeker vaak tegen op de parking van grote winkels.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten