donderdag 23 februari 2012

Skype the busk kangaroo

Er beginnen al enkele mensen zich de vraag te stellen wanneer het eens zou passen om te skypen.

En geloof me, ik heb daar ook al veel aan gedacht.
Want ja, het is een leuk avontuur, maar na tien uur tegen een kind te praten voel je je soms wel wat geïsoleerd.
En buiten dat gegeven is het natuurlijk ook fantastisch om wat meer van jullie te horen!
 
Ik had al in Moskou ook gemerkt dat ik het praten-in-mijn eigen-moedertaal toch wel sneller mis dan ik dacht. In feite had ik ervoor niet bij stilgestaan dat dat iets is dat je überhaupt kunt missen!
Ik hoop dat dat gemis iets minder sterk aanwezig is aangezien Engels een taal is waarin ik me met iets meer gemak kan uitdrukken dan het Russisch.

Ik wil me bij deze ook verontschuldigen voor eventuele late reacties op mails. Maar soms is het fut zodanig uit mijn lijf dat iets zinnig verzinnen een zware opgave is. Ik probeer het een beetje bij te houden, maar ik schrijf liefst ook iets langere mails in plaats van de  
" Alles ok? Met mij alles goed. Dag."
Ge snapt het wel, he.

Dus Skype.
Buiten het feit dat ik goed gevulde dagen heb, is er ook nog een tijdsverschil van zes uur.
Tijdens de weekdagen en tevens mijn werkdagen zou ik kunnen skypen tussen negen en twaalf in de voormiddag hier (voor jullie is dat dus tussen drie en zes). Dat is wanneer Elisabeth een dutje doet. Maar, je voelt het al aankomen, een vast tijdstip/ uur kan ik dan helaas niet geven. Ze slaapt meestal een uur en een half, maar het tijdstip is geheel afhankelijk van haar.

Ik kan ook in de avond skypen, maar dat zal voor de meesten al te laat zijn. Ik werk tot zes uur en dan help ik het eten klaar te maken, bla bla. Soit. Een uur of acht ten vroegste kan ik naar mijn kamer gaan.

In de weekends ben ik bereid om te skypen om zeven uur in de ochtend (dus voor jullie een uur). Tot de middag. Daarna ga ik een stapje zetten in de wereld.

Maar onthou dat het altijd mogelijk is dat ik wat later ben of niet online kom. Ik woon waar ik werk en dat is niet altijd even gemakkelijk te combineren.


Dus laat die skype-afspraakjes maar komen!  Dan kunnen we over van alles en nog wat onze mening spuien. (Sorry, ik maak al een hele dag flauwe mopjes.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten