zondag 8 april 2012

Dupont Circle - Vlamingen in de wereld

Vrijdag had ik vroeger gedaan met werken en was naar Washington gaan een aanlokkelijk idee.
Er was om zeven uur een bijeenkomst van de Washington Flanders Club dichtbij Dupont Circle in Locolat Café ( een café/ bakkerij opengehouden door Vlamingen).
Ik had dus nog voldoende tijd om de buurt rond Dupont Circle te verkennen.
Ik had zin een stevige wandeling en stapte al af in Chinatown.
Daar zijn er veel mogelijkheden om voor een redelijke prijs te eten.
En veel Chinese winkeltjes, he.


Dat is een oude bekende in een nieuw jasje.



Ik vond de weg naar Dupont Circle eerder saai en af en toe ook wat bevreemdend.
Er waren behoorlijk veel zakenkantoren en kerken, maar ook parkjes met bedelaars (waarvan ik wijselijk geen foto's van heb getrokken).
En dat contrast deed me pijn.
Ik voelde me dan ook heel schuldig en heb al mijn kleingeld uitgedeeld "voor bonen en rijst".






In mijn toeristisch boekje stond er dat de buurt rond Dupont Circle heel aangenaam was om te winkelen, maar dat viel in feite nogal tegen.
Ik vind Georgetown toch wel beter scoren op dat vlak.
De huisjes zien er even charmant uit, maar het verkeer is veel drukker.
Veel te druk in feite.



Zomerhoeden passen. Angst voor de zomer, zeg ik u!




Doch ik was niet naar hier gekomen om te winkelen, maar om de fameuze schakers te zien op een van de pleintjes.
Die heb ik gevonden.
Maar op dat plein werd er ook een kerkdienst geschreeuwd en na enkele keren "burn in hell" had ik het wel gehad en zette mijn tocht verder.




De bijeenkomst van de Vlamingen was leuk.
Het voelt zo vreemd aan je moedertaal te spreken in een plaats waar iedereen Engels praat.
De Vlamingen zagen er Vlaams uit.
Ik heb er een lookwafel gegeten met gerookte zalm en een slaatje.
Jep, een lookwafel.
En dat smaakte begot nog goed ook.
Met een goed tasje chocolademelk.
Vreemde combinatie lijkt u? Voor me werkte het.


Ik moest de groep helaas redelijk vroeg verlaten om op een redelijk tijdstip in mijn bed te kunnen liggen, want zaterdag beloofde een drukke dag te worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten