woensdag 18 april 2012

Philadelphia

Dit weekend ben ik naar Philadelphia geweest. 
Een vrij impulsieve citytrip met andere au pairs. 

Maar zoals ik (gelukkig) al vaak heb ondervonden draaien impulsieve acties meestal zeer goed uit. 
Ik ben een denker, overweeg de voor- en nadelen van dingen. 
Maar soms ben ik dat overwegen zo zat dat ik het gewoon doe. 

Het was goedkoop (bus 35 dollar, overnachting 25), 
niet te ver
en nekeer iets anders. 

Et voilà, na een busrit van een dikke drie uur stonden we in Philadelphia. 
Het eerste wat me opviel waren de wolkenkrabbers (in Washington mogen er geen gebouwen gebouwd worden die groter zijn dan the National Monument). 
De wolkenkrabbers deden me denken aan de steden die je in films ziet. 

Helaas waren er ook veel bedelaars. 
Ik besef dat ik een rijk leven leid en help graag deze mensen waar ik kan. 
Dus na iedere maaltijd heb ik mijn doggy bag aan een hongerige bedelaar gegeven.

Het was ook eens een leuke ervaring dat mensen niet naar mijn lichaamsinkt staarden. 
Ik had in vergelijking met de jonge plaatselijke populatie zeer weinig tattoos. 
Als je graag van de enthousiaste, ongedwongen sfeer houdt van African Americans dan is dit the place to be. 
Mijn reisgenootjes vonden het kabaal soms iets té, maar ik vond het net als naar een film kijken. 

Ik zou graag naar Philadelphia terug gaan, niet omdat de stad zo fantastisch was, maar omdat er in mij toch een echte vakantiestemming heerste. 
En nogmaals, het was echt goedkoop. 

Philadelphia is daarenboven ook een zeer historische stad. 
Kijk maar naar National Treasure 1 en 2! 

Wat hebben we daar gedaan? 
Awel, geef uw ogen de kost! 








The Independence hall.






De bel.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten