dinsdag 3 april 2012

Kite - Japanse drum - massage

Ah weekend!
Wie vindt dat nu niet fantastisch?
Het moment om alle batterijen eens op te laden.

Het valt me soms wel lastig  een goede balans te vinden tussen voldoende uitrusten en dingen ontdekken.
Ik ben momenteel zo vol van deze stad dat uitrusten gelijk staat aan een nutteloze/ waardeloze invulling van mijn tijd.
Mijn schaarse tijd.
Ik wil er zoveel mogelijk uit persen, uit die schaarse tijd van mij.

Au pairs die hier al langer zijn durven wel al eens iets te drinken en te kletsen.
Dat maakt me soms wat zenuwachtig.
Ik wil en route zijn met mijn fototoestel in aanslag.

Ik ben hier niet om geld te sparen, maar om dingen mee te maken.
Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het mezelf toesta nutteloze zotte aankopen te doen (in feite denk ik meer over mijn aankopen na dan in België), maar er wordt naar gene frank gekeken als het op musea of activiteiten aankomt.

Om na te denken over de toekomst, daarvoor ben ik hier ook.
Maar het heden is zo leuk dat ik me niet wil verplaatsen naar andere tijdzones.
En momenteel lijkt die toekomst in België nog heel ver af.

Het leven proeven.
En de weekends smaken zeker naar meer.

Dit weekend begon zeer frustrerend.
Ik wou mijn written test doen bij the DMV (voor mijn rijbewijs).
We waren al vroeg op weg om het wachten in de rij te beperken.
Blijkt dat we nog vroeger hadden moeten vertrekken.
Dan, na lang lang wachten, was het mijn beurt.
Ik had mijn identiteitskaart bij me, mijn visum, mijn social security number.
Blijkt dat dat toch nog niet voldoende bewijs was voor mijn verblijfadres.
Ze hadden nog een ander officieel document nodig. Van mijn bank ofzo.
Ja, mijn bankpapieren had ik niet bij me.
Terug.
Bankpapieren gezocht.
En op weg naar een andere DMV dichter in de buurt.
Daar vertelden ze ons dat ik een uittreksel nodig heb als bewijs.
Waddeuh?
Ik heb nog maar net toegang tot mijn bankrekening en heb nog geen uittreksels ontvangen.
Dus ja, geen test voor Evy.

Ik weet niet of mijn frustratie voldoende tot uiting komt in de alinea hierboven.
Een hele voormiddag verloren.
Aan wachten.
En rollende ogen van ambtenaren.

Bah, ik had daarna behoorlijk veel moeite om te ontspannen.
En aangezien mijn rug me de laatste tijd meer en meer parten speelt heb ik mezelf in de watten laten leggen met een massage (van 12 min voor 10 dollar).


Iets meer ontspannen vertrok ik dan naar the National Mall want daar was er gratis muziek en het Kite Festival.
Onderweg zag ik een schattig koppeltje dat midden in de straat poseerde voor hun trouw.
Met het Capitool als perfecte achtergrond.
En razende auto's langs hun flanken om extra sfeer te scheppen.
De liefde, he!




Ik liep al een tijdje rond en ik begon te denken dat ik de datum verkeerd gelezen had, want er was nergens een kat.
Maar dan plots, om de hoek zag ik deze menigte die genoot van Japanse drum.
Kleine Japanners met enorme armspieren sloegen op grote trommels.
Ik heb er een tijdje naar gekeken en ik was echt onder de indruk.



De Sculpture Garden was mij warm aanbevolen door C.
In de zomer geven ze hier iedere vrijdagavond een gratis jazzconcert.


In het park was er een zilveren boom.
En wat vond ik die mooi!



Het is jammer dat de vliegers zo klein blijken te zijn.
Ik wou namelijk jullie laten zoeken naar de vreemde eend in de bijt. ;)
De lucht was gevuld met allemaal vliegers. En een vliegtuig.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten