zondag 4 maart 2012

Evolution of smooth

Ik hou van dingen verzamelen.
Onbewust.
Of je kan ook zeggen dat ik een "slachtoffer" ben van de consumentenmaatschappij (eentje is geentje).
Of ik ben vrouwelijk (nooit genoeg accessoires en crèmekes en toestanden).
Het is me wat.

Het gebeurt in verschillende fases.
Ongeplande fases.

Ik heb heel lang oorbellen verzameld.
Oorbellen met een leuk verhaal, een speciale oorsprong, gemaakt door vriendinnen of die er een beetje speciaal uitzien.
In mijn ogen uniek, soit.
Ik heb een flinke collectie. Zegt ze met enige trots. ;)
En omdat het zo moeilijk was om een selectie uit deze verzameling te maken, heb ik geen enkel paar mee.
Op mijn schatjes wordt er nu een jaar gebabysit door lieve vriendinnetjes.

Dan had ik een periode dat ik tweedehandswinkels iets te frequent bezocht voor handtassen.

Dan waren het sjaals.

Dan waren het lippenbalsems.

Nu is het een beetje een mix van alle verzamelwoede door elkaar.

Die verzamelwoede is wat aangewakkerd door een gebrek aan keuze en de immense aangeboden keuze. (Ja, leest diene zin maar nog eens opnieuw.)

Ze hebben hier toch wel heel veel.
Als ik naar de CVS (bizarre naam, je sais) was gegaan had ik het "kruidvatgevoel" in tienvoud.
In de Kruidvat krijg ik soms al eens een vapeur als ik een shampoo tracht te kiezen. Of een deo.

De merken die we in België ook hebben (Nivea, Dove, Herbal Essence, ...) hebben veel meer soorten producten in hun assortiment.
Naast deze merken hebben je dan ook nog andere merken. Niet per se Amerikaanse.
En naast verzorging bieden ze er nog vanalles aan.
Ik weet in feite niet zo goed hoe ik het moet omschrijven.
Ze verkopen er megaveel. Zoals in een snoepjeswinkel.



En dus ook veel lipbalsems.
Ik kende Carmex al en Blistex, Burt's Bees en Chapstick, maar eos ofte evolution of smooth kende ik nog niet.
EN ik vind het een tof dingske.



En dat wou ik eventjes met jullie delen.
Het lijkt een beetje op een babybel, he.





2 opmerkingen:

  1. Alweer een toevoeging aan een mooie verzameling :-) Heb je de Yes to-lippenbalsem al gebruikt? En zo ja, voldoet hij aan de verwachtingen van een lippenbalsemfreak? :p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hela, lippenbalsemfreak hier. ;)
    Ik gebruik jouw lippenbalsem dagelijks. Hij is zeer verzorgend en glanst niet overdreven. Dus ideaal, he.

    BeantwoordenVerwijderen