donderdag 22 maart 2012

Gefietst


Ik was ervan overtuigd dat fietsen in Washington gelijk stond aan een risicovolle onderneming,
maar blijkbaar biedt de stad ook op dit gebied veel.

Na al dat opzoekingswerk om mijn oudjes naar hier te lokken
(vooral mijn fietsliefhebbende vader dan, mijn moeder zou overal naartoe gaan)
begon het toch ook wel bij mij te kriebelen.


Ik wou gaan fietsen omdat ik zo hoopte mijn baan wat beter te leren kennen.
Ik ben daar niet zo goed in.
Ik weet nauwelijks mijn broer wonen.
Ja, het is erg gesteld.
Maar hier ben ik dus toch wel gedwongen om me leren te oriƫnteren.
Om naar mijn lessen te gaan of om eens een stapje in de wereld te zetten.
Maar in de auto gaat alles zo snel en moet je op zoveel dingen tegelijk letten,
liefst toch,
dat het me niet lukt om herkenningspunten vast te leggen in mijn geheugen.
Op de fiets is de snelheid al een pakje lager en vallen gebouwen of bomen wat meer op.
Op de fiets dus!
Ook een goede manier om van het weer te genieten en mijn tanende conditie weer wat op te krikken.

Er loopt een bike trail van Alexandria Mount Vernon ( de buurt waar ik woon) tot in Washington.
Ik had dat al een paar keer zien liggen als we ons met de auto verplaatsten en het zag er goed uit.
De Belgische vriendin C. woont tussenin.
En ik wou haar eens bezoeken zonder al te veel gedoe met transportmiddelen (daar had ik na zaterdag wat mijn buik van vol).
En ze gingen pizza maken. :)
We hadden afgesproken om half zes.
Ik wou eerst nog even rondwandelen in old town en vertrok om half vier.

Ik ben niet in old town geraakt.
Dit was geen vlak fietspad en dit was een mountainbike die iets te klein voor me was.
Ik slaagde er niet om veel kracht op mijn benen te zetten en het was lichtjes sterven.
Ik heb een liter water gedronken. (Ik drink dat soms met moeite op een week.)
Ik heb gezweet, gepuft en gevloekt.
Kinderen van zeven jaar gingen sneller dan mij.
Het KON niet alleen aan mij liggen.

Ik ben op tijd toegekomen, maar ik heb de terugtocht afgeblazen (te vermoeid en geen lichten op de fiets).
Maar het was wel schoon.
En de pizza was lekker.











2 opmerkingen: