donderdag 15 maart 2012

Tweede en laatste St Patrick's parade

Zaterdagavond (de avond die volgde op de zeer drukke ochtend) ben ik Japans gaan eten in Alexandria old town met de Belgische vriendin.
Dat heeft gesmaakt, zulle!
Het was wel wreed: al die dode vis en wat hebben die Japanners op hun toonbank staan?
Goudvissen, allez!





De zondag ben ik nog maar eens naar een parade geweest, he.
Geloof me, het kwam mijn oren ook uit.

De eerste was bij toeval.
De tweede was gepland.

Vorige zondag had ik mijn eerste meeting met andere au pairs.
Deze maandelijkse meetings zijn verplicht.
Ze proberen dan altijd iets 'leuk' te doen, maar ja, zoals al eerder gezegd, ik vind parades niet plezant.
Maar daar heb ik al genoeg over gezaagd.

Het was wel leuk andere lotgenoten uit de buurt (wel zeer ruim gezien, hoor, het is Amerika, he) te ontmoeten.
Hoewel het nooit evident is in een reeds bestaande vriendengroep toe te komen als "die van de Bahama's" en dan nog eens verplicht ook, werd ik toch welkom en nieuwsgierig ontvangen.
Eens praten met "ervaren" au pairs deed me toch af en toe eens deugd.

Bon, foto's.

De parade ging door vlakbij the Mall:


Aangezien het woord zelf het al zegt, paradeerde menig verenigingen met hun pareltjes.


Dat is wat anders dan onze ranke politiepaarden, he.
Een ferm uit de kluiten gewassen paard.


Omdat hun eten zo lekker is en omdat dat madammeke zo schoon lacht.



Helaas niet zo een scherpe foto.
Het waren echt Jommekestoestanden.
Volwassen mannen in kleine racende wagentjes.



Als we dan eindelijk "ons eigen ding mochten doen" gingen we iets gaan eten in Chinatown.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten